Feb 25, 2012

Bulan Ditutup Awan



Wahai janji setia sudah diucapkan aduh kata bersumpah telah kupadukan kini engkau pergi jauh membawa diri tinggal daku saorang dalam sunyi sepi
nun bulan ditutup awan terkenang… hati bertambah rawan
wahai jikalau ku tahu janjimu palsu tentu tidak kuturut sedari dahulu
wahai janji setia sudah diucapkan aduh kata bersumpah telah kupadukan kini engkau pergi jauh membawak diri tinggal daku saorang dalam sunyi sepi
nun bulan ditutop awan terkenang hati bertambah rawan
wahai jikalau ku tahu janjimu palsu tentu tidak kuturut sedari dahulu
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SUDAHLAH

Sudahlah,
Jangan buat-buat pekak, padahal kau dengar aku menempik, memekak.
Jangan pura-pura buta, lihat saja pipiku kian merah menyala.
Jangan saja-saja bisu, jawab segera, aku tersangat malu.
Janganlah tiba-tiba kaku, buat aku berdiri seperti tunggul kayu.
Tolong jangan lagi ragu-ragu, kerana aku sememangnya tak mampu tunggu, dan aku tahu kau juga mahu.
Jadi sila mengaku wahai ratu.

Sudahlah,
aku tahu apa rahsiamu.

Senyuman itu beritahu.
Yang kau juga sayang aku :)

                                                                                               -mien sarif


Kata-kata terakhir : Sila jaga diri. Kalau kosai buli, report dekat aku bila aku balik nanti. Wishkan birthday Nana untuk aku.

So Arinah Mokhtaruddin, in case phone chikaa hilang rumah terbakar ke apa before Feb 28th, ni haa Azmina Sarif dah kirim ucapan " Happy 18th Birthday :) "

Dinner. Bye

No comments: