May 27, 2013

La Belle Nuit


Ok dak-dak Nerang letak Le Belle Nuit, which is wrong. Sebab 'belle' is for gegirls, so kena guna 'la'. That is basic in learning French.

Ecewah.
--Kata budak yang kantoi escape kelas French.


Back to our dinner. Habis je class 1430H, terus rushing makan balik bilik siap-siap and panggil semua orang yang berkenaan datang hall.

Assign-kan orang untuk tiup belon gunting kain hampar karpet buat tunnel itu ini sambil berlari-lari kesana kemari. Kita ada MYR1200 bajet untuk crew decorations and still ada baki around MYR600 kot. Kalau guna wedding planner, minimum is MYR2000. Nampak tak beza kalau bebenda ni kita DIY? :)

Ada pros and cons macam biasalah.

Membazir jugak sebenarnya kalau DIY ni. Firstly, kita beli barang-barang, kita guna, lepastu.... buang? Ada benda boleh simpan, kita simpanlah. Benda-benda lain macam kain yg entah patploh limpaloh meter tu nak campak kemana?


Sambil kita menyusun kain kuning ni sepanjang red carpet ada lah terdengar bisikan bisikan penuh pujian "Weh tengok dia buat tu !! Macam senang je dia campak-campak gitu !! Lawa pulak tu !!"

Ihik ihik. 

And it was a great bonding time. Kita bertegur dengan orang yang kita tak pernah tegur selama ni. Kita randomly hulur botol glitter dekat entah siapa entah, sama-sama acah acah jadi wizard with magic dust. Hihi.


And as you can see, dekat belakang tu, ada gantung tali tangsi across the hall untuk gantung the LED. 
The boys yang handle. 


Maybe ada yang macam -- "Biasa je. Takdelah lawa mana."

Well, siapa yang cakap tu mesti set-set yang duduk bilik tidur tunggu masa nak bangun pakai baju cecantik nak pergi makan tangkap gambar ok dah, buat apa lah iolls nak menyusahkan diri.

Tapi kita-kita yang buat ni rasa puas hati sangat. Dengan serabutnya rushing sana-sini takut tak sempat siap (tu pun ada yang lima minit before event start baru nak balik mandi), dengan tak fikir pun sebenarnya nak decorate macam mana (main beli je benda-benda yang rasanya macam nanti nak guna). And Alhamdulillah ramai jugak yang volunteer untuk tolong :'')


Sepanjang jalan nak pergi hall, ada transparent cups dengan candle dekat dalam tu tergantung dekat pokok-pokok. Nak masuk hall, ada gold tunnel dengan flower balls gantung kiri-kanan. Tapi sayang tak sempat nak ambil gambar sebab rushing. Kita datang 15 minit lambat dari VIP ! Haha.




And pictures taken with Instax 210
(Edited -- brightness increased)



Habis dinner, stay tolong MPP kemas-kemas. Lepastu datang Addin si hulk -- "Congrats, Ainal."
Tahniah sebab berjaya buat hall yang antik cantik untuk malam tu.


:') Aww, nak nangis. Terharu pulak bila dihargai gitu. Takdelah, aku bagi idea je. Orang-rang yang dikerah untuk buat itu ini yang patut ditahiah-dan-diterima-kasih-kan.



--Thank you.

1 comment:

Husnamdnor said...

Love it!! Congrats kak chkaa!!