Aug 18, 2012

Cukup sebulan

jadi Nerangers :) 

Okay terlebih 3 hari sebenarnya, tapi takpe itu tak penting. 

So far, things are okay. And I’m feeling much better. This time, it’s for real. Adapting well. I’m starting to like this place. The people, the surrounding. Seronok ke? Entah. Rasa biasa je. Macam sekolah, only that sini macam hmm kurang meriah? Maybe because I only have small circle of friends (krik krik) but I am the one who wanted it that way, so biar lah.


My batch (yang masuk 15 Julai) ada around 130 macamtu. Compared to other colleges/universities, intake masuk sini memang sikit. I’m in class M3. 12 dudettes and 5 dudes. The dudes set-set yang boleh kamceng, tapi tak kamceng lagi lah kan. They are quite funny. And we have a very responsible class rep, Hafizi.

Having these people in the class make my days :)

Gegirls :>
Gegirls ni selalu saing dengan kita. We're classmates and bilik pun sebelah-sebelah je. Kalau saje takde kerja melepak bilik sesiapa bergossip, memang gelak sakan lah. So much for wanting to be pendiam haha. Tak boleh lah. I am born this way and nothing can change that. 

The class picture was taken during Iftar Perdana SPC on the 15th. Balik dari cuti raya pulak ada jamuan raya. hihi. Seronok betul ada event makan-makan ni. Lepastu ada Merdekathon pulak. Macam sports carnival gitu. Oh, nanti kita wakil program SPC-VRU untuk 3 on 3 dengan Maisarah, Jannah & Najjah hikhik. Wish me luck :)

Andddddddddd right after the first two hectic weeks of September, we'll be having our mid-sem exam. Aishh. Cuak tak cuak lah kan. Biology :( and Chemistry :(( I have cool and awesome and funny lecturers for both subject tapi entahlaahhh still can't love the subjects. Guess I have to work and try harder.

Pasal kolej hmm hmm no, I don't have anything to complain except for the part yang gegirls bila outing kena pakai baju kurung. Hostel macam flat? Tak pun. Standard hostel lah. Tidur sedap je. Makan dining hall okay? Sedap gilos yo. Did I mention the food served is free? Itu yang tambah rencah sedap lebih sikit ahakszsz. Yes, we have weekly assembly every Thursday. Taktau kenapa Naim nak bahan gila part ni. Padahal macam, assembly jeww. Bukan kena berdiri beratur dalam barisan angkat tangan lurus ke hadapan atas bahu kawan hentak kaki padu ke apa. Dia cam masuk Dewan Badlishah, berterabur berdiri sana sini, dengar a few important announcement made by the head HEP, then done. Masuk class. The classes/lecture halls maybe tak secantik and sebesar other Us, tapi asalkan selesa, I don't mind all of that :) Or maybe im just typing this sebab nak sedapkan hati. hmmm.

Tapi seriously I am grateful to get in here. Sebab dekat sini I met a few people yang I know that they can help me change to be a better person. Ada hikmah agaknya masuk sini. Alhamdulillah. May Allah eases everything and the rest 9 months be a blast to all of us VRU 12/13 students. Amin

P/s : Bakal juniors yang akan masuk KMKN, jangan terima tawaran kalau awak-awak allergic lalat dan serangga yang lain. Sekian, selamat berpuasa pada hari terakhir di bulan penuh barakah ini dan selamat menyambut Syawal pada esok hari. Semoga dalam lindungan Allah semuanya.

No comments: